tejszínes, kukoricás burgonyaleves lazaccal

2012. szeptember 24., hétfő

Csicseriborsós padlizsán

Pár napja a Lehel Csarnokban jártam, és rátaláltam egy keleti fűszeres boltra. Finom fűszerillat, teák, olajbogyók különböző változatban, az indiai vagy távol-keleti konyhához szükséges nyersanyagok és természetesen a török konyha alapanyagai is megtalálhatóak az üzletben. Többek között vásároltam egy hatalmas csicseriborsó konzervet. Konkrét elképzelésem ekkor még nem volt, hogy mi is legyen belőle, de mire a csarnokból kijöttem már meg volt a terv. Két hatalmas padlizsán is kuksolt a kosaramban, finom magyar paradicsom és két csokor petrezselyem társaságában.
Ezt az ételt én gyakran készítem, általában a vendégeink is nagyon kedvelik. Salátaként, előételként, de vegetáriánus főételként is kiválóan megállja a helyét. Hidegen és melegen is kínálhatjuk, leginkább pitával, de finom kenyérrel is tálalhatjuk. Érdemes több órával az étkezés előtt elkészíteni, hogy az ízek összeérjenek.


Hozzávalók:
olivaolaj
1 nagy fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 nagyobb padlizsán
1 nagyobb konzerv csicseriborsó (kb. 50 dkg)
50 dkg paradicsom (szezonban én frisset használok, de jó a konzerv is)
2 csokor petrezselyem,
só, bors, 1 mk. cukor, bazsalikom

Elkészítés:

  1. Megpucoljuk a hagymát, fokhagymát, fölvágjuk apróra és olivaolajon megpároljuk.
  2. A padlizsán végeit levágjuk, majd csíkokban meghámozzuk és kockára szeleteljük. A forró hagymára tesszük, sózzuk  átforgatjuk és megsütjük. 
  3. Ezután következik a meghámozott és kockára vágott paradicsom (a paradicsomot az alján keresztbe bevagdossuk, leforrázzuk és 1-2 percet a vízben hagyjuk, ezután könnyen le lehet a héját húzni), jöhet bele egy pici cukor is, összekeverjük és rottyantunk egyet rajta.
  4. Miután egy két percet rotyogott, beletesszük a lecsöpögtetett csicseriborsót. (Ha nem kaptunk konzerv csicseriborsót csak szárazat, előző éjjel be kell áztatni. Másnap annyi vízben, hogy ellepje puhára főzzük, de NEM sós vízben.) Jól összeforgatjuk, és fedő alatt kb. 15 perc alatt készre főzzük. Az utolsó 1-2 percben jöhetnek bele a fűszerek: az apróra vágott petrezselyem, bazsalikom és bors.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése